söndag 30 oktober 2016

Styrka med bland annat en massa farmerswalk!



Godkväll!

Börjar och avslutar veckan med ett blogginlägg.

Idag blev det ett efterlängtat styrkepass. Första på typ 1 månad. Inte prioriterat + förskylning.

I ena filmen utför jag härliga farmerswalk! Älskar den övningen. Testa den om du har möjlighet. Idag blev det 600 m farmerswalk med 2 x 46,5 kg lätta ”matkassar”. GREPPET sista 200 m, utan några hjälpmedel i form av remmar eller magnesium, var otroligt krävande, var nära kramp flera gånger. Förväntar mig bra träningsvärk i underarmarna imorgon. Tyvärr tog jag inte tiden. Jag gick inte heller hela tiden, utan fick sätta ner vikterna flera gånger och vila.
Detta var det sista övningen på passet.




 

Innan det gjorde jag några windmill, tgu samt utfallssteg med armarna rakt över huvudet hållandes i en 20 kg lätt skivstång, se ena filmen. För mig räcker denna vikten gott om jag ska lyckas att hålla ländryggen i en bra position. Just utfallssteg var för övrigt säkert 8 månader sen sist, så jag förväntar mig underbar träningsvärk även där!




Ny vecka imorgon! Längtar redan efter att få hjälpa både nya och gamla kunder med deras träning till att bli awesome.

Ha det gott!!

/ G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar