torsdag 6 oktober 2016

Jag lovade ju att visa hur en windmill och turkish get up (TGU) ser ut på film. Här har du dom.


Tja!

Förra torsdagen så körde jag bland annat windmill och tgu och jag lovade då att visa hur en windmill och tgu ser ut på film någon gång i framtiden. Här nedan har du dom.



Ökade till 20 kg i båda övningarna med drog ner reps antalet i tgu till 3 x 5 /sida. Alltså 3 set och 5 reps. Samma för windmillen.

Underbara övningar som man bör lära sig, men man bör börja utan vikt tills man har mobiliten för själva övningen och sedan stegra motståndet med vikt (som med alla övningar).

Har man som syfte att bygga upp ännu med stabilitet i själva axeln så kan man köra ”bottum-up”, alltså man har kanonkulan uppåt. Väldigt utmanande, speciellt i tgu:n.

I övningen draken (se bild), så kände jag att mitt utförande var u.a, så la till att hålla 2 kettlebell, en i varje näve. Draken blev nu enbensmarklyft. Den aktivering och styrka av höft som den övningen ger är awsome. Rekommenderas varmt till alla löpare, eller ja, alla som vill få ut mer av sin gluteus maximus (rumpan), allt från större till starkare, till ökad prestation.




Tack för mig!

/ G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar