onsdag 2 november 2016

Fokus bröstrygg, för att någon gång komma upp i en grym brygga!


Godkväll!

På dagens träningspass blev det fokus på bröstryggen, för att någon gång komma upp i en grym brygga!




Bild 3
Som jag har nämnt tidigare så är min bröstrygg lite unik, den är nämligen ohyggligt stel. Min mor och syster är som jag, eller är det jag som är som dom. Vi har alla tre stela bröstryggar.
Detta är något som jag har stört mig LÄNGE på att jag har, stel bröstrygg. För det första är det inte snyggt, men den viktigaste anledningen för mig att fixa till den, är för att den sabbar min funktion i kroppen, på så många olika plan.

Därför kör jag nu sedan en tid tillbaka ett träningspass för just bröstryggen 1ggr/vecka, där jag har som mål att kunna göra en brygga. När bryggan sitter som i bild 3, då vet jag att min bröstrygg har god rörlighet och då inte längre hämmad av den.

Här följer ett bildspel av en övning som är kanon att köra om man inte riktigt har rörligheten i underarmarna m.m. för att kunna gå upp i en brygga. Tänk på att spänna rumpan och minska svanken så att böjning bakåt gårs i bröstryggen och inte i ländryggen, annars blir det aj aj.







To be continue!


/ G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar