måndag 10 oktober 2016

Handleder för handstående, bland annat


Äntligen måndag!



Uppvärmning för handlederna
Uppvärmning för handlederna
Uppvärmning för handlederna
Uppvärmning för handlederna
Uppvärmning för handlederna
Ett av mina mål är att kunna stå på både två händer och en hand med alla kroppens leder i en bra position. Just nu krigar jag för att stärka upp mina handleder och armbågar för att inte överbelasta dom, för det är ju trots allt hela min kroppsvikt som dom ska bära. Detta tar tid, självklart beroende på sitt utgångsläge, men jag anser att mitt inte var särskilt bra, då jag aldrig tränat just handleder och armbågar. 

Styrka för handlederna
Styrka för handlederna
Med styrka kommer ju självklart rörlighet i handstand. Handlederna börjar att bli okej, men långt ifrån bra. Axel flexionen är kass och det beror mycket på min bröstrygg, men även min lats (vingarna). Jag har skrivit om min bröstrygg tidigare och hur mycket den begränsar mig.


Styrka för handlederna
Nu är det ju inte så att jag inte kan stå på händer, det kan jag, men jag gör det inte eftersom jag varken har styrkan eller rörligheten för att utföra den rörelsen, och då med alla kroppens leder i en god position. Vilket är ett måste!! Men det kommer.


Styrka för handlederna
Styrka för handlederna

Ha en göttans vecka!


/ G











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar