torsdag 29 september 2016

Styrke och stabilitetspass idag efter en heldag med massager på IKEA!


Hallå alla glada!

Efter en heldag på IKEA med en massa massager var jag lagom mör i fingrar och grepp. Ändå tyckte jag att det var en bra idé att utmana mitt grepp, det kan man tycka vad man vill om!

Passet bestod av en del rörlighetsövningar för att förbereda de leder som jag skulle utmana lite extra. Blev bland annat rörlighet för handlederna, höfterna och axlarna.

Efter det gick jag på windmill med 16 kg kettlebell, se bild. 3 x 5 /sida.



Windmill

Draken, se bild, för att bygga upp balans och stabilitet, för att sedan kunna gå vidare till enbensmarklyft. 3 x 10 /ben.


Draken
Turkish get up (TGU), se bild (tänkte att jag ska filma denna övningen och även de andra övningarna nästa gång, så att ni kan se hur hela rörlesen ser ut) Detta är en grym övning för att bygga upp styrka och stabilitet i hela kroppen och få den att arbeta som en ”enhet”. Rekommenderas varmt i ett korrekt utförande. Jag utmanade mig idag med en 16 kg kettlebell. 3 x 10/sida.

TGU
 
Avslutade med farmerwalk (ta en i varje näve på bilden nedan och gå 50 m x 8). Nyinköpta, så då måste man ju använda dom. Skämt och sidor, en bättre övning är väldigt svårt att hitta. Du bygger en helkropps styrka som är svårslagen. Jag körde med 93 kg. 8 x 50 m. Greppet var konstigt nog inte det som tog slut först, utan det gjorde skuldrorna och axlarna.



Farmerswalk

Nu vila och lite rörlighet för underarmarna.

Imorgon fredag och sedan helg. Får önska er en trevlig sådan!

/ G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar