fredag 9 september 2016

Fredag och höftrörlighet för att någon gång klara av en pancake!


Tja :) :) :) :)

I söndagens inlägg gnällde jag på att mitt förmodligen stelaste område i kroppen är min bröstrygg, men jag vet i tusan om inte min höft med tillhörande ländrygg kvalar in på en delad 1:a plats. Herregud var det känns avlägset med att klara av en pancake, se bild. Det är en utmaning helt klart, vilket jag råkar att gilla.

 

Min Pancake :)

Min målbild

Hur som helst så blev det en hel del rörlighetsövningar för att öka min rörlighet i insida lår, både med böjt och sedan rakt ben. Mycket statiskt, tät följt av aktiveringsövningar för att ta kontrollen av min ökade rörlighet. 




 

Alltså jag har en sådan hatkärlek till rörlighetsträning så att det knappt är sant. För det är f** inte skönt någonstans när man gör det, men efteråt däremot, då är det helt underbart. Jag jobbar stenhårt med att lära hjärnan att älska känslan som uppstår vid ett statiskt hängande i ytterlägen. Änså länge är det stor utvecklingspotential även i det området.

Avslutade dagens pass med att köra 150 ryska kb-svingar utan vila, med 24 kg lätt kettlebell.

Önskar dig en toppen helg!


/ G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar