tisdag 6 september 2016

Handstående och annat skoj!


GOOOOOD DAAAY!

På dagens pass var det fokus på handstående, förberedande träning för att kunna klättra i rep och stegrande övning för backlever. 


Började med att värma upp handlederna för att sedan stärka upp dom, se video för 1 stärkande övning.
Utförde även lite handstående med tillhörande mobilitetsövning. Jävla bröstrygg rent ut sagt!






Efter det plågade jag mina biceps senor ett tag genom att hänga med hakan över stång (statiskt, se video) och självklart med en aktiverad bål (minskad svank med andra ord).
3 x 60 s, vila 60 s.
Första och andra setet går numera bra, men på tredje setet är krampen nära och styrkan har mystiskt försvunnit någon annanstans.
Denna övningen tar nästan knäcken på mig, men det gäller att komma ihåg var man en gång startade. Det är då som man ser framstegen.
Jag kommer ihåg första gången som jag gjorde denna övningen, då klarade jag knappt 20 s på första setet. Sedan var jag tvungen att vila i typ 3 min innan set 2. Set 2 blev sedan en knapp repris av set 1. Set 3 vill jag helst glömma.


Testa gärna och upplev hur många sekunder som du klarar av :)






Passet avslutades med några excentriska dips i slow-mo. Även där, SOM ALLTID, med en aktiverad bål. 



Tack och hej!



/ G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar