måndag 19 september 2016

Hemma i Sverige igen!


Hej allesammans!


Hemma igen, efter en otroligt energigivande vecka i Kroatien och ett välbehövligt uppehåll från träning. Inte kört ett enda träningspass på en hel vecka, det riktigt kröp i kroppen på mig. 



Kan verkligen rekommendera Kroatien och Baska-voda som vi bodde i. Vattnet är helt fantastiskt, maten var kanon på ett par ställen och helt kass på några andra ställen. Drinkarna var goda, men ölen var bäst! 


Dubrovnik
100 m från hotellet

Vi befan oss mest i Baska-voda, även om vi gjorde några utflykter. Bland annat så hyrde vi en bil och körde ner till Dubrovnik över dagen och besökte gamla stan, vilket var en riktig höjdare.  Massa små sidogator och välbevarade byggnader från förr. Sjukligt varmt var det dock och ni som känner mig vet att det är något som jag inte föredrar. För dig som gillar Games of thrones, så kan jag rekommendera denna staden, då mycket från Kingslanding är därifrån. Vägen ner längs med kusten gick inte av för hackor den heller.


Hur som helst, hemma igen och idag (måndag) var det dags för rörlighetsträning för frontsplit.
Måste tilläga att sitta så mycket som det blev på dit och hem resan är så hemskt för min kropp (säkert för alla), så att komma igång igen nu med träningen är rena befrielsen.

Jag steg upp tidigt för att gå en promenad med Minton i skogen, uppfriskande, och efter det belönade jag min kropp med mycket rörlighet för fotleder, knäleder och ländrygg. Som en ny människa efteråt och redo för en arbetsdag.

"Hate my life" övning
Pike

Denna veckan drar jag igång mina träningsgrupper, längtar som tusan. Har även en hel del annat som förhoppningsvis faller på plats denna veckan. Kommer att bli en spännande och energigivande vecka minst sagt.

När vi kom hem till Sverige och Växjö, så väntade vår grymme hundvakt (Emelies moster Linda) med Minton på flygplatsen. Lyckan var total. Under resans gång hade vi blivit informerade genom bilder och text om hur han hade. Kan säga att han blev ordentligt bortskämd genom att leka med sina hundkompisar och fick vara ute hela tiden. Skulle tro att det för honoms skull nog inte gör så mycket att vara ifrån oss en vecka.

Mintons gang


Erbjudande


Resan är anledningen till att bloggen varit ouppdaterad under förra veckan.


Ha en toppen vecka!

/ G 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar