söndag 4 september 2016

Bröstrygg




Till att börja med vill jag tacka er alla för responsen. 534 unika besökare under första dygnet på mitt första inlägg. Riktigt sköj :)
 



Igår passade jag på att unna mig lite simning. Har nog inte simmat på typ 3-4 veckor. Det blev ett väldigt lugnt pass. Började med några olika teknik övningar för att förbättra min flytförmåga (att ligga så nära ytan som det bara går). Efter det blev det några längder med fokus på att glida och sträcka så mycket som möjligt i varje simtag. Totalt 40 min skönt plaskande.



Bridge
Ett tappert försök till brygga









 




Idag har jag efter några PT kunder kört rörlighet för min extremt stela bröstrygg. Fick även in en del rörlighet för axlarna också.

Mitt mål är ju att kunna gå upp i brygga som bilderna visar. Bilden till vänster visar mitt slutmål och bilden till höger visar var jag är just nu, ganska långt ifrån, men det kommer.

Just bröstryggen är nog det stelaste området i hela min kropp och den förstör/försvårar allt från pressar över huvudet, kunna bibehålla bålen i en bra position, ta ut mitt simtag, till handstående med en bra form. Ju rörligare jag blir i min bröstrygg, ju mer rörelser kan jag utföra med bättre effektivitet, kontroll och säkerhet.






I videon gör jag en övning för att utveckla min kontroll av den ökade rörligheten  av ryggraden som jag precis innan hade skapat mig.



Det var allt för idag!








/ G














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar