söndag 27 november 2016

Nu börjar grundträningen inför sommarens äventyr!

Halloj allesammans!

Denna veckan har gått precis enligt planerna gällande träning! 3 pass har det blivit. Valde att även denna vecka ta bort fokus från de gymnastiska rörelserna pga mycket jobb och lite motivations brist till den typen av träning, men den är tillbaka nu. Så nästa vecka kör jag den träningen igen.

Denna veckan blev ett gympass i måndags med fokus på obalanser och styrka. I onsdag gick jag med Minton i skogen och hade då på mig en 10 kg viktväst + att jag bar runt på en boxningssäck (10kg) hela rundan. Väldigt otympligt, så den fyllde sitt syfte.

Igår var jag igen ute i skogen och gick med Minton, fast denna gången hade jag en ryggsäck som vägde 26 kg på mig. Var väl ute ca. 1,5 h. Gick helt okej, även om vissa partier var lite tunga.
Efter det vände jag en stock, variant större, x antal gånger för att sedan låta Minton söka efter sin leksak.
Varför jag slängde på mig en mindre lätt ryggsäck berodde på att jag till sommaren 2017, tillsammans med några andra personer, ska åka upp och vandra i de svenska fjällen. Detta är något som jag velat ett bra tag, men inte tagit tag i. Men nu är det iallafall bestämt, om inte alla ballar ur vill säga, men det tror jag inte. Nu har träningen inför den resan börjat och det var därför ryggan åkte på. Bra att den också kommer till användning, då senast jag använde den ryggsäcken var när jag backpackade i Thailand för typ 7 år sedan. Redan då fanns en framtida vandringsresa i planerna.




Måndag imorgon, ha en toppen vecka.


/ Gustav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar