söndag 13 november 2016

Styrka för överkroppen. Tungt!!



Godkväll allihopa!

Idag söndag var det dags för överkroppen att få bekänna färg. Det blev riktigt tungt pass, tror att jag måste få in en deload week snart.

Började passet med negativa chins, alltså från toppläget sänka mig sakta ner (10s till bottenläget), för att sedan göra det 5 ggr. Efter det gjorde jag en tillhörande mobilitetsövning och sen välbehövlig vila i 60 sek. 5 set. Mycket tyngre än jag trodde att det skulle vara, där även bålen fick jobba hårt för att hållas i en bra position.


Efter det blev det armhävningar med lut, äckligt utmanade. Mitt mål är att komma ner med höften till händerna, vilket innebär rätt mycket med lut. Krav som alltid är att göra det med en god kontroll. Det kommer! Även därefter en tillhörande mobilitetsövning. 3 x 5.


Avslutade med ett gäng dips.

Träningsvärken imorgon kommer att vara goooooo! Perfekt avslut på en vecka med mycket jobb.

Trevlig kväll!

/ G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar