torsdag 10 november 2016

Torsdag och dags för att träna bålen



Godkväll!

Idag var det dags för att träna bålen. Även om den är med i de flesta övningarna som jag gör, så är det fokus på just bål idag.


Har kommit ganska långt i min träning och avverkat ett stort gäng med övningar och kontrollen i de övningarna som jag nu utför känns väldigt bra. Just att jag alltid utför alla övningarna med en god kontroll är super viktigt. Och att man inte stressar sig fram, utan har fokus på utförande och stegrar repsen därefter. Gör man inte det så kommer det att slå tillbaka på en för eller senare. Fördelen att jobba med kvalitet i utförandet är att bland annat att många andra övningar som tidigare upplevdes svåra, helt plötsligt blir så mycket lättare utan att man ens tränat på dom. Att bli grym på grunderna är A och O. Blir en schysst synergieffekt!


Alla mina övningsval har så klart ett syfte. Målen är ju att klara av övningarna som ni kan läsa om ovan. Om vi tex tittar på övningen där jag står på huvudet och jobbar med benen upp och ner (se bild nedan), så är det en övning som kommer att ta mig närmare humanflag.




Kom ihåg, utförande före prestation.



Sov gott!



/ G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar